پیروز پک 03135315552 info@pirouzpack.ir

پنج اصل مهم در انتخاب بسته بندی

پنج اصل مهم در انتخاب بسته بندی

توسط در مقالات 18 دسامبر 2019

یکی از مسائل بسیار مهم افزایش و کثرت جهت انتخاب بسته بندی مواد می‌باشد. برای شروع، شما باید قبل از آنکه چیزی را بسته بندی کنید منابع و مواد موجود را کاملاً محدود کنید. این قدم اول شماست، چون شما بدون انتخاب یک بسته بندی خوب نمی‎توانید محصول خوبی برای فروش داشته باشید.

برای انتخاب بسته بندی چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟
اما برای اینکه بسته بندی مناسبی برای محصولات خود انتخاب کنیم به چه فاکتورها و معیارهایی باید توجه کنیم.
شاید این سؤالات در وهله اول بتواند به شما کمک کند.
• چه نوع فروشی برای شما مناسب است؟
• انتخاب شما در ماده بسته بندی چیست؟
• آیا به تفاوت بین مواد و ارزشی که هریک از آن‌ها به بازار محصول شما می‌دهد توجه دارید؟
• چگونه انبوهی از اطلاعات و منابع را جهت آغاز بسته بندی محصول خود بررسی می‎کنید؟

با پرسیدن این سؤالات از خود می‌توانید به یک دید کلی نسبت به نوع بسته بندی محصول خود برسید. اگرچه انتخاب بسته بندی کاری است که باید طبق ضوابط و قوانین خاص خود انجام شود و نکات بسیار زیادی برای انتخاب بهترین روش‌های پک محصولات وجود دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این قوانین و نکات آشنا شوید.

پنج قانون ساده در انتخاب بسته بندی

در اینجا ما قصد داریم شما را با پنج قانون ساده که به شما در شروع کار کمک می‌کنند آشنا کنیم. در این مقاله یکی از این پنج قانون برای شما ارائه می‌شود و در چهار مقاله بعدی ما می‌توانید چهار اصول باقیمانده را فرابگیرید و موردبررسی قرار دهید.
اما این پنج قانون به‌صورت لیست وار به این ترتیب می‌باشند:
1. بررسی‌های لازم را انجام بده
2. مواد بسته بندی خود را انتخاب کن
3. آماده دریافت پیشنهاد‌ها باشید و بزرگ فکر کنید ولی آماده مصالحه و سازش باشید
4. تعریف واضحی از فاکتورهای مهم موفقیت داشته باشید و آن‌ها را به کار بندید
5. از محیط بسته خارج شوید و اطراف را بنگرید

قانون اول بررسی‌های لازم را انجام بده

قبل از آنکه تصمیم بگیرید که محصولتان را چگونه بسته بندی کنید، باید بدانید چه بسته بندی هم‌اکنون در بازار ارائه می‌شود. حتی اگر محصولتان دارای بزرگ‌ترین و جدیدترین نوآوری موجود باشد، باز هم شما شاهد انواعی از کالاهای رقیب خواهید بود. پس در مرحله اول آن را چک کنید. نمایندگی‌ها و فروشگاه‌هایی را بازدید کنید که محصولات مشابه با محصولات شما را ارائه می‌دهند.

برای مثال، اگر شما لوازم خانگی دارید باید مکان‌هایی را که لوازم خانگی می‌فروشند چک کنید، تنها به یک فروشگاه اکتفا نکنید و به فروشگاه‌های متعددی بروید. حتماً نمی‎خواهید یک ایده جدید بسته بندی را ارائه دهید و بعد متوجه شوید که پیش از شما افراد دیگری هم مشابه کار شما را ارائه کرده‌اند. بسته بندی مواد غذایی در این میان اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا با سلامت جامعه در ارتباط است بنابراین اگر به دنبال انتخاب مثلاً بسته بندی نان هستید و یا قصد دارید بسته بندی شیرینی و شکلات خود را به‌گونه‌ای جذاب‌تر برای مشتری طراحی کنید باید هرچه بیشتر ببینید تا مطلع‌تر شوید. مراقب باشید که تمام فروشگاه‌های خرده‌فروش موجود را بازدید نکنید چرا که بار سنگین اطلاعات را نمی‌توانید به‌خوبی مدیریت کنید و درنتیجه در اتخاذ تصمیم دچار سردرگمی می‌شوید.

انتخاب بهترین نوع بسته بندی

زمانی که قصد انتخاب نوع بسته بندی کالای خود را دارید توجه به جزئیات کمک زیادی به شما می‌نماید. درواقع بسته بندی مناسب یکی از بزرگ‌ترین معیارها برای داشتن یک محصول موفق و معتبر است. بنابراین انتخاب بسته بندی نیز خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حتماً دوست دارید که محصول شما با یک بسته بندی شناخته‌شده و برند معتبر در قفسه‌های فروشگاه‌ها جای بگیرد این کار با توجه به کیفیت بسته بندی در درجه اول انجام می‌شود. زمانی که مشتری بسته بندی شما را در دست می‌گیرد کیفیت آن برایش مشخص می‌شود. ما در مقاله بعدی به شما خواهیم گفت که چه متریالی برای بسته بندی مناسب‌تر است و اصولاً چه انتخابی برای بسته بندی می‌تواند موفقیت شما را تضمین نماید.
با ما در مقاله‌های بعدی از سری مقاله‌های اصول انتخاب بسته بندی همراه باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Open chat
    سلام
    چطور میتونم کمکتون کنم؟
    Powered by