مقالات / بسته بندی محصولات و تاثیر آن در انتخاب محصول توسط مشتری



امروزه خریداران از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند، چنانکه کمتر تمایلی به مشاهده توضیحات و مواد تشکیل دهنده هر یک از محصولات برای مقایسه دارند. در عوض، اکثر مشتری ها به برند و یا بسته بندی محصولات  برای تصمیم گیری درباره این که شکیل ترین زیباترین و بهترین محصول کدام است، توجه می نمایند. بدیهی است که با این دید بیشتر مواقع دریافت نشانه های درست از محصولات مصرف کننده را به خرید تشویق می کند.

هر یک از محصولات جدید دارای یک سری مشتری های هدف بوده و می توان با انتخاب نوع درستی از بسته بندی محصولات در مدت زمانی کمتر، ارتباط نزدیک تری با آنها برقرار نمود. فروشندگانی که در تلاش برای جذب مشتری های جوان‎تر هستند، یک بسته بندی جذاب با طراحی متفاوت می تواند بهترین گزینه و انتخاب باشد. برای برقراری ارتباط با مشتری های مسن‎تر بسته بندی محصولات به صورت خلاقانه و مرتب گزینه خوبی است.

تاثیر بسته بندی محصولات در فروش


وقتی قرار است برای اولین بار با شخص دیگری ارتباط برقرار کنید، سعی کنید به زیبا‎ترین و جذاب‎ترین شکل ممکن خود را بیارایید تا در دیدار اول او را مجذوب خود کنید تا دیدارهای بعدی تکرار شود این تمثیل برای تاثیر بسته بندی محصولات در افزایش فروش صدق می کند. در واقع امروز بسته بندی محصولات تنها نمایانگر نحوه نگهداری و محافظت کالا و برند نیست بلکه چگونگی معرفی خصوصیات محصول به مصرف کننده نیز می‎باشد. با وجود اینکه تکنولوژی های جدید کارکردهای بسته بندی محصولات را از سطح ذکر شده ارتقاء داده و وارد مباحث تخصصی تری نموده  اما هنوز هم از دید یک مصرف کننده بسته بندی، بعنوان بیرونی‎ترین ابزار برقراری ارتباط بین برند و مصرف کننده در قفسه های فروشگاه، نقشی بسیار مهم در تحریک مصرف کننده و موفقیت فروش دارد

مزایای بسته بندی محصولات


بسته بندی محصولات به گونه ای مناسب از مهمترین عوامل مهم و استراتژیک در فروش و بازاریابی کالا‎ها است. یک بسته بندی خوب مزایایی چون

    پیشبرد فروش‌
    حفاظت و بهبود محصول هم برای فروشندگان و هم مشتریان
    ساده تر شدن انبار کردن محصولات
    ساده شدن حمل و نقل کالا
    ساده تر کردن استفاده از یک کالا
    جلوگیری از فاسد شدن یا آسیب دیدن محصولات
    آسان تر پیدا کردن محصول

دارد.  همچنین برند یک بسته بندی مناسب می تواند محصول را در نقطه فروش و حتی زمان استفاده، تبلیغ کند. 


بسته بندی محصولات , دستگاه بسته بندی , ماشین بسته بندی , بسته بندی مواد غذایی